Continental vidí budúcnosť v inováciách s dôrazom na udržateľnú výrobu

Pred 150 rokmi bola registrovaná jedna z najvýznamnejších značiek súčasného automobilového priemyslu - Continental. Po celú dobu svojej existencie napĺňa poslanie, ktorým je rozvoj individuálnej mobility po každej stránke. V súčasnosti vďaka investíciám do výskumu a vývoja robí Continental veľké kroky smerom k udržateľnej výrobe pneumatík.

 
História spoločnosti Continental je už viac ako štvrť storočie spätá aj s Českou republikou a Slovenskom. Od roku 1993 je súčasťou nemeckého koncernu aj tradičný český výrobca pneumatík Barum a od roku 2010 rovnako slovenský výrobca pneumatík Matador, čo prinieslo veľký rozmach lokálneho pneumatikárskeho priemyslu. „Kým pred 28 rokmi závod v Otrokoviciach produkoval 2,5 milióna kusov pneumatík ročne, v súčasnosti je to viac ako 20 miliónov pneumatík ročne. Ide predovšetkým o prémiové pneumatiky Continental, na ktoré sa otrokovický výrobný závod špecializuje, ale aj o pneumatiky Barum a ďalšie produkty koncernových značiek,“ hovorí konateľ spoločnosti Continental Barum s.r.o. zodpovedný za výrobu a techniku Libor Láznička.

Viac ako 70 % kaučuku z celosvetovej produkcie sa využíva na výrobu pneumatík pre všetky typy vozidiel a dopyt po ňom v automobilovom odvetví stále rastie. Spoločnosť preto prichádza s novými ekologickými alternatívami. Po prvých veľkých úspechoch a oceneniach vo výskume otvorila v roku 2018 experimentálne laboratórium „Taraxagum Lab Anklam“, kde prebieha výskum pestovania a spracovania ázijských púpav. Spracovaním ich koreňa sa získava guma, nazvaná Taraxagum, ktorá je plnohodnotnou kvalitatívnou náhradou exotického kaučukovníka. „Continental chce púpavový kaučuk využívať aj pri výrobe pneumatík pre osobné automobily. V spoločnosti sa použitie prírodnej gumy z koreňov púpavy už osvedčilo v prototypoch pneumatík a sériovej výrobe cyklo plášťov,“ hovorí konateľ spoločnosti Continental Barum, zodpovedný za obchod a marketing Pavol Červenák.

O tom, že koncern dlhodobo pracuje v oblasti ekológie svedčí aj fakt, že už dnes spotrebuje o 55 % menej vody a o 17 % menej energie ako priemer v priemysle na metrickú tonu vyrobených pneumatík. Cieľom do roku 2030 je dosiahnuť úsporu ďalších 20 %. Súčasným cieľom Continentalu je tiež prechod na uhlíkovú neutralitu do roku 2050, a to snahou o dosahovanie rovnováhy medzi emisiami uhlíka a ich pohlcovaním z atmosféry do takzvaných uhlíkových zachytávačov.

Budúci rok spraví Continental ďalší dôležitý krok smerom k cirkulárnej ekonomike a umožní používanie opätovne spracovaného polyesteru získaného z recyklovaných PET fliaš vo výrobe pneumatík. Continental prináša technologické inovácie už 150 rokov. Napríklad technológia ContiSeal™, lepkavá viskózna vrstva utesňovacieho prostriedku nanesená vo vnútri pneumatiky, ktorá v prípade defektu utesní okolie prierazu. Predchádza vzniku defektu pneumatiky – a to pre prierazy až do priemeru 5 mm. Vďaka tomu nie je nutná okamžitá výmena poškodenej pneumatiky.

Ostatní | 20. 10. 2021
Zdroj: TASR