Rastie záujem o ojazdené autá

Doprava | 10. 10. 2019

Sieť autocentier AAA Auto, ktorá spadá pod spoločnosť Aures Holdings, predala v tomto roku na Slovensku 13.500 jazdených vozidiel. V rámci celého holdingu, ktorý okrem Slovenska zastrešuje aj spoločnosti v Česku, Maďarsku a Poľsku, predstavoval predaj od začiatku roka 65.000 vozidiel. Ako uviedla na stretnutí s médiami generálna riaditeľka spoločnosti Karolína Topolová, v súčasnosti na Slovensku funguje 16 pobočiek a zamestnáva 461 zamestnancov.


Spoločnosť tento rok na Slovensku posilnila svoju pobočku v Bratislave-Petržalke, a to otvorením ďalšej výkupnej pobočky na Bajkalskej ulici, bližšie k centru mesta. K ďalším novootvoreným pobočkám sa radí aj Prievidza, kde taktiež vznikla výkupná predajňa, aby obyvatelia mesta a blízkeho okolia nemuseli cestovať do predajní v Žiline alebo v Trenčíne.

Pod skupinu Aures Holdings spadá okrem siete autocentier AAA Auto aj obnovená značka Mototechna. "Čo sa týka štruktúry predajov, zaznamenávame neustály rast podielu zánovných áut predávaných pod značkou Mototechna. V súčasnej dobe sa na Slovensku blíži k 17 % a v susednej Českej republike tvorí už viac než pätinu z celkových predajov. Mototechna za dobu svojej existencie predala v oboch štátoch už 60.000 automobilov. Koncept zánovných áut rozvíjame aj v Poľsku a Maďarsku, kde je predaj pod značkou AAA Auto Premium," povedala Topolová.

K najpredávanejším značkám na Slovensku patrí tradične Škoda, nasledovaná Volkswagenom, Hyundaiom, Kiou a Fordom. Veľmi podobne to vyzerá aj v Českej republike, kde sa však do prvej päťky dostal francúzsky Peugeot namiesto Kie. V Maďarku a Poľsku zhodne obsadil prvú priečku Opel a prvú päťku uzatvára značka Renault.

Zdroj: TASR