Nástroj ETA: Klienti presne vedia, kde sa ich zásielka práve nachádza a kedy dorazí do cieľa

Logistika | 19. 02. 2019

Nové IT riešenie ETA, ktoré vyvinula skupina Raben Group spoločne s telematickými firmami TIS GmbH a PTV, umožňuje on-line monitorovanie polohy doručovacích vozidiel a zásielok, ktoré prepravujú. V kamiónovej preprave ide o unikátny monitorovací systém, vďaka ktorému majú zákazníci Raben Group v reálnom čase prehľad, kedy dorazí zásielka na miesto určenia.

 
Čas hrá v logistickom odvetví zásadnú úlohu. Informácie o čase doručenia zásielky sú nesmierne cenné. Dopravné zápchy, nepredvídateľné udalosti a dokonca vyššia moc - to všetko ovplyvňuje prevádzkovú efektivitu ako logistickej firmy, tak klienta. V januári preto skupina Raben Group predstavila klientom v 11 krajinách, v ktorých pôsobí, inovatívny systém sledovania zásielok v reálnom čase s názvom ETA.

„Systém ETA funguje veľmi dobre. Do konca roka chceme, aby bol na Slovensku využívaný pre osemdesiat percent zásielok, ktoré prepravíme,“ uviedla marketingová a PR manažérka Raben Logistics Slovakia Martina Netuhová.

Vďaka prenosu polohy GPS do IT systémov Raben Group každých päť minút, dokáže ETA vypočítať predpokladaný čas doručenia zásielky k príjemcovi s vysokou mierou presnosti. „Pracujeme s údajmi o polohe zásielok v reálnom čase, čo výrazne zvyšuje presnosť výpočtu a presnosť konečného údaju. Okrem toho berieme do úvahy aktuálnu situáciu na cestách, vďaka čomu dokážeme priebežne aktualizovať predpokladaný čas príjazdu,“ vysvetľuje projektový manažér Raben Group Bartosz Kolasiński.

Klienti skupiny Raben Group môžu kontrolovať čas doručenia zásielky v reálnom čase na platforme myRaben.com. Ak dôjde k situácii, ktorá môže čas doručenia ovplyvniť, či už ide o nepriaznivú dopravnú situáciu alebo nehodu, systém ETA automaticky aktualizuje predpokladaný čas doručenia. Zákazník si tiež môže pri zadaní objednávky aktivovať e-mailovú notifikáciu predpokladaného času doručenia zásielky.

„Človek mieni, okolnosti sa menia. Rozhodne netvrdíme, že nedochádza k dopravným zápcham alebo nepredvídateľným udalostiam. Svojim zákazníkom preto chceme poskytovať spoľahlivé informácie tak, aby mali lepšiu kontrolu nad svojou prevádzkou,“ hovorí marketingový riaditeľ Raben Group Marcin Sobczyński.